Свята та розваги





ЗНАЧЕННЯ ФІЗКУЛЬТУРНОГО СВЯТА

Фізкультурні свята дуже подобаються дошкільникам насамперед тому, що об’єднують їх спільними переживаннями, дарують відчуття перемог. Підготовка до свята, розучування віршів, гарне оформлення зали чи майданчика, оригінальні костюми, красиві емблеми, музика, пісні, різноманітні змагання, ігри позитивно впливають на загальний фізичний розвиток дітей, розвивають у них почуття краси, уяву. А головне фізкультурні свята допомагають формувати бажання бути сильними, спритними, витривалими, займатися спортом. Спільна діяльність, долання труднощів зміцнюють дитячий колектив, пробуджають почуття відповідальності.

Проте в будь-якій добрій справі можна перебрати міру. Це стосується і масових фізкультурних заходів для дітей. У деяких регіонах України практикувалися спартакіади дошкільнят. Але спостереження свідчать про те, що ці масові заходи не мають на здоров’я дітей позитивного впливу, оскільки: допускаються значні порушення режиму дня, а в окремих випадках завищуються і фізичні вимоги. А для особливих вразливих дітей перебування на стадіоні, велика кількість глядачів, а тим паче власні невдачі під час змагань можуть обернутися нервовою перевтомою.

Отже, більшість педагогів «дошкільників» схиляється до думки, що спортивне свято найкраще робити компактним і проводити на території дитячого садка або неподалік від нього – в місті чи парку.

ПЕДАГОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ СВЯТА
Проведення фізкультурних свят передбачається 2-3 рази на рік починаючи із середньої групи. 

Планувати фізкультурні свята доцільно на початку року. Незалежно від форми організації, фізкультурний захід обов’язково має бути справжнім святом для дітей. Неприпустимо перетворювати його на розважальне видовище для дорослих. Не можна також призначати учасниками тільки тих дітей які відзначилися під час попередніх змагань. Такий підхід є антипедагогічним. А у фізично слабких дітей виникає почуття образи, розчарування в своїх силах. Активна рухова діяльність усіх дітей під час фізкультурного свята – його найважливіша мета. І організаторам необхідно подбати про те, щоб ніхто з групи дошкільнят не був просто глядачем. Бажано, щоб діти усі разом та почергово, себто командами, брали участь в різних номерах програми, допомагали ведучим та суддям. Організація справжнього фізкультурного свята для дітей це кропіткий фаховий процес, що мусить відбуватися за певними правилами.

ПРОГРАМА СВЯТА

Підготовка до свята розпочинається зі складання програми:
1. Мета фізкультурного свята.
2. Завдання свята.
3. Місце і час проведення свята.
4. Керівництво підготовкою до свята (склад комісії).
5. Учасники свята.
6. Нагородження (Пам’ятні значки чи сувеніри вручаються всім дітям. Нагородження здійснюється за принципом: головне не перемога, а участь!).
7. Попередня робота:
• Розподіл обов’язків;
• Підготовча робота вихователя з батьками;
• Організація спільної роботи вихователя з батьками;
• Підготовка місця проведення свята.

СЦЕНАРІЙ СВЯТА

Його розробку доручають групі співробітників (вихователь-методист, інструктор з фізичної культури, вихователі групи які беруть участь у святі, музичний керівник). Затверджують сценарій фізкультурного свята на педраді колективу дошкільного закладу приблизно за три тижні до його проведення. На цей час має бути визначена кількість учасників, основні номери програми, розподілені обов’язки між дорослими.

ПІДГОТОВКА ДІТЕЙ ТА ОФОРМЛЕННЯ СВЯТА

Вся підготовча робота має проводитися поступово, відібрані види фізичних вправ та ігор діти розучують під час фізкультурних занять, ранкової гімнастики, на прогулянках. Кожне свято має нести в собі елементи новизни, а багаторазові масові репетиції його знижують.
Головна вимога до оформлення – повинно відповідати тематиці заходу і сприяти піднесеному настрою.

КЕРІВНИЦТВО ФІЗКУЛЬТУРНИМ СВЯТОМ

  • Суддівство (завідувач днз, вихователь-методист, вихователі груп, представники від батьків).
  • Ведучий свята (вихователь, інструктор з фізичної культури). Ведучий повинен добре знати сценарій свята, уміти стисло й зрозуміло пояснити завдання для команд та окремих учасників змагань, бути веселим, кмітливим, дотепним, швидко реагувати на непередбачені ситуації, своєчасно помічати і підбадьорювати несміливих дітей, стежити за регламентом свята.
  • Підбиття підсумків, нагородження переможців. Необхідно завчасно продумати форми заохочення дітей за якісне виконання вправ, першість в естафетах, винахідливість, спритність. При цьому слід подбати і про те, щоб кожна дитина відчула себе щасливою від участі в святі, а не потерпала через поразку. Нагороди можуть бути різними: медальні, вимпели, значки, емблеми, дипломи, кубки.

СТРУКТУРА ФІЗКУЛЬТУРНОГО СВЯТА (орієнтовна):

I частина. Відкриття свята:
вихід учасників, шикування;
привітання учасників свята;
парад учасників.

II частина. Показові виступи:
виступи дітей, виступи гостей (ЗРВ, аеробіка, перешикування під музику, спортивні вправи) у чергуванні з піснями, віршами, танцями, різні перешикування, спортивні вправи.

III частина:
ігри, змагання, естафети, атракціони, конкурси за участю дітей та гостей.

IV частина. Закриття свята:
o підведення підсумків, нагородження переможців;
o загальний хоровод, танець у колі;
o парад учасників, закриття свята.

Немає коментарів:

Дописати коментар